Posts Tagged ‘Cavalier King Charles Spaniel’

Entuzjaści gier komputerowych

Utrzymują, że najlepsze gry przyczyniają się do poprawy koncentracji i opanowania, a nawet do wzrostu ilorazu inteligencji grających, jednak większość gier dla dzieci poniżej dziesiątego roku życia ogranicza się do kilku prostych wyborów i wymaga zwykłej zręczności w operowaniu myszką oraz koordynacji ręka-oko. Tak naprawdę dla wielu małych chłopców urok gry polega nie tyle na wyzwaniu, co na dreszczyku obcowania z zakazaną przemocą. Rodzice mogą tego nie pochwalać, ale młodą męską psychikę pociąga przemoc, agresja i walka, z czego specjaliści od marketingu doskonale zdają sobie sprawę. W większości krajów prawo zakazuje sprzedaży dzieciom tego typu produktów, jednak zawsze istnieją drogi pozwalające ominąć przepisy prawa – nawet takie, na których dzieci mogą zademonstrować inny rodzaj „mistrzostwa”.

Szczęśliwe dziecko

Wszystko to jest niezmiernie przygnębiające, gdyż obie te listy życzeń, gdyby połączyć je ze sobą, utworzyłyby idealny na dzieciństwo, osiągające sukcesy w szkole. Szczera wymiana poglądów między obiema grupami przyniosłaby szkole i uczniom znacznie więcej pożytku niż rozliczne rządowe inicjatywy. Niestety, jak zauważyła Hilary Wilce, dziennikarka redagująca rubrykę poświęconą edukacji w ogólnokrajowej brytyjskiej gazecie, istnieje jeden główny powód, dla którego komunikowanie między nauczycielami a rodzicami przychodzi z takim trudem: „Nauczyciele i rodzice stoją w dwóch przeciwległych narożnikach ringu i mają zupełnie przeciwstawne cele: rodzice domagają się specjalnego traktowania dla swoich dzieci, nauczyciele starają się, aby w klasie wszystko toczyło się gładko. Rodziców frustruje, że szkoła nie traktuje ich serio; szkoła przyjmuje wrogą postawę, kiedy żądania rodziców wydają się nierozsądne”. Tak więc aż nazbyt często szkoła unika rodziców, a rodzice unikają szkoły.

E-nauczanie, czyli wielka rewolucja

Jedną z bardziej okrzyczanych metod przyciągnięcia uwagi dzieci i jednocześnie rozwinięcia ich umiejętności jest wykorzystanie najnowszych zdobyczy technicznych. Nie ulega wątpliwości, że w epoce multimediów byłoby głupotą ignorować potęgę nauczania elektronicznego – za pomocą kamer uczniowie mogą się przenieść w czasie i w przestrzeni, Internet pozwala szybko wyszukać potrzebne fakty, grafika komputerowa urozmaica nudne ćwiczenia. Ale jak zwykle w edukacji, ważne jest, aby nie dać się zbytnio ponieść. Elektroniczne nauczanie może wzbogacić naukę z nauczycielem, ale w żaden sposób nie może jej zastąpić. Zarówno w szkole, jak i poza nią dzieciom potrzebny jest kontakt z człowiekiem i prawdziwe doświadczenia, a nie przeżycia z drugiej ręki, oglądane na ekranie. Zwracają na to uwagę wizjonerzy e-nauczania, tacy jak Seymour Papert, który zawsze zaleca! użycie elektroniki wyłącznie do poszerzania osobiście przeżywanych doświadczeń.

error: Content is protected !!