Czytanie

Jak wspomniałam wcześniej,umiejętność ta, które – podobnie jak umiejętność jazdy na rowerze – zdobywa się przez długotrwałe ćwiczenia, ale żeby wystarczająco długo ćwiczyć, dziecko musi po prostu tego chcieć. W wojnie „fonetyka kontra zabawa” zwolennicy obu stron mają po części rację, natomiast zadaniem nauczycieli jest wyważyć odpowiednio między wpojeniem umiejętności a rozwinięciem zamiłowania. Surowy reżim testowania nieuchronnie przechyla szalę na korzyść wpajania umiejętności. Ćwiczenie dzieci w zaznaczaniu odpowiednich kratek podczas ogólnokrajowego testu czytelniczego jest środkiem doraźnym, pomagającym zdobyć dodatkowe punkty na teście – aż nazbyt często zdarza się, że zademonstrowane na sprawdzianie umiejętności wyparowują w zaledwie kilka tygodni później. Zainspirowanie dzieci do tego, aby z przyjemnością i entuzjazmem oddawały się lekturze, wymaga znacznie więcej czasu i wysiłku, a efektów takich działań nie da się tak łatwo zmierzyć, jednak pożytki z nich płynące są o wiele bardziej długotrwałe i znaczące.

Witam! Mam na imię Kamila i chciałabym bardzo powitać Was na moim blogu! Z zawodu jestem nauczycielką więc mam wiele wspólnego z wiedzą. Chciałabym się tym wszystkim z Wami podzielić. Zapraszam w takim razie do czytania!
error: Content is protected !!