Klapki na oczach

Testy sprawiają także, że nauczyciele, rodzice i dzieci przestają widzieć, jak ważne jest, aby program nauczania był szeroki i dobrze wyważony. Jeśli szkoły oceniane są niemal wyłącznie na podstawie wyników testów i co więcej – jeśli od tych wyników zależą pozycja i zarobki nauczycieli, ci ostatni nieuchronnie zaczynają się koncentrować na wąskim zakresie umiejętności testowanych podczas końcowych egzaminów. „Uczenie pod test” (ćwiczenie z dziećmi trików i technik pozwalających zdobyć punkty zamiast pomagania im w zrozumieniu danego przedmiotu) jest obecnie na
porządku dziennym, natomiast rozwijanie kreatywności i dociekliwości znalazło się niemal na szarym końcu listy edukacyjnych priorytetów. Aż nazbyt często zdarza się, że kiedy na lekcji pojawia się nowy temat, dzieci z miejsca pytają: „Czy to będzie na teście?”, i natychmiast tracą zainteresowanie, jeśli okazuje się, że nie. Taki właśnie sposób myślenia skłonił Einsteina do uwagi: „To zdumiewające, w jaki sposób ciekawości udało się przetrwać formalną edukację”. Opierający się na testach system nauczania początkowego nakłada dzieciom klapki na oczy.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem:

You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
error: Content is protected !!